środa, 30 października 2013

Ciasto marmurkowe









Przepis pochodzi  stąd  nie była bym sobą gdybym go nie zmodyfikowała....



  • 250 gram mąki pełnoziarnistej (u mnie Lubella)
  • 150 gram mąki ziemniaczanej
  • 5 małych jaj
  • 1/2 szklanki mleka
  • 1/4 szklanki  wody gazowanej mineralnej
  • 200 gram margaryny o niskiej zawartości tłuszczu tzw.light
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • szczypta soli
  • 1 szklanka cukru ( użyłam trzcinowego)
  • 3 płaskie łyżki kakao plus 1 łyżka mleka

Wszystkie składniki powinny mieć temperaturę pokojową. 
Margarynę zmiksować z cukrem na puszystą masę- i tu uwaga, mój cukier niestety nie był drobny więc nie uzyskałam puszystej masy maślano-cukrowej jednak nie wpłynęło to na efekt końcowy.
Mąki i proszek przesiać.
Do masy dodawać po jednym jajku ciągle miksując,następnie dodać mleko i wodę gazowaną.
Ciągle miksując dodawać po łyżce mąki. 
Połowę masy wylać do foremki.
Do drugiej połowy dodać kakao i łyżkę mleka.
Ciemną masę wylać na jasną. Przemieszać widelcem-ja zrobiłam to dość niezdarnie jak widać.
Piec około 60 minut w 170 stopniach.


                                                           

2 komentarze:

  1. Jak to piękne wygląda, z wielką radością zjadłabym :)
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie na dwukolorowe ciasto.

    OdpowiedzUsuń
  2. Mmm mniam.:) Ciekawe ile kalorii ma jedna porcja

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...