czwartek, 23 maja 2013

Owsiane placuszki

W wersji wytrawnej lub na słodko. Są to placki z gatunku tych, które można jeść na zimno i zabrać na wynos, do pracy lub inne wyjście. Doskonała alternatywa chleba.
Przepis pochodzi STĄD.

Składniki na 6 placków:
  • szklanka płatków owsianych (typowych, górskich, prawdziwych płatków - w diecie South Beach nie poleca się płatków błyskawicznych)
  • 2 jaja
  • łyżka oliwy do smażenia
Jeśli chcemy zrobić wersję wytrawną dodajemy jeszcze szczyptę soli i ulubione przyprawy np. bazylia, tymianek lub oregano.

Jeśli preferujemy wersję na słodko dodajemy płaską łyżeczkę fruktozy lub stewii, cynamon i kardamon. 

Moczymy płatki przez około 15 minut w wodzie. Odcedzamy. Mieszamy z jajami i przyprawami. Smażymy po obydwu stronach na rumiano.

Smacznego!

Moje placuszki są wytrawne, podane z plasterkami żółtego sera i pomidorem.


6 komentarzy:

  1. Mm, aż mi się jeść zachciało . ;D
    Podziwiam Cię za taką cierpliwość i powodzenia w dalszym ;)
    Zapraszam do siebie http://natalaablog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Zwykle jem je na słodko, ale na wytrawnie to też dobra alternatywa :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wow ciekawe, a wydawałoby mi się, że są twarde po usmażeniu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) Płatki owsiane pęcznieją w wodzie i to chyba sprawia, że są miękkie i pyszne.

      Usuń
  4. Smacznie tu dzisiaj u Ciebie i oczywiście zdrowo.Pozdrawiam serdecznie z Dobrych Czasów

    OdpowiedzUsuń
  5. Właśnie zjadłam na śniadanie z sosem tzatziki, bardzo smaczne. Dziękuję za inspirację :)

    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...