sobota, 11 maja 2013

Fit-Paella po mojemu

Nie jest to przepis na tradycyjną paellę z owocami morza gdyż jeszcze ich nie polubiłam, ciągle mi nie smakują, może kiedyś ...


  • 3 torebki ryżu brązowego
  • około 200 gram chudego mięsa ( u mnie ligawa wołowa)
  • 2 cukinie
  • 1 czerwona papryka
  • 500 gram pieczarek
  • 1 cebula
  • 1 por
  • pęczek natki pietruszki
  • 8 plasterków chorizo
  • około 2 szklanki bulionu(może być mniej ,wszystko zależy od ryżu)
  • 1 łyżka soku z limonki
  • pół szklanki wina wytrawnego (ja użyłam czerwonego)
  • 4 ząbki czosnku
  • 3 łyżki słodkiej papryki w proszku
  • sól,pieprz,tabasco
Ryż wrzucić na wrzątek, ugotować al dente około 15 min. Odcedzić, garnek z ryżem  przykryć pokrywką. Odstawić na bok.
Warzywa umyć, obrać, rozdrobnić. Z cukinii usunęłam pestki bo jak słusznie zauważyła Siostra Druga cukinia jest jędrniejsza. Wlać łyżkę oliwy z oliwek do smażenia na patelnie i przesmażyć cukinię około 3 minuty, wyjąć na talerz. Następnie wrzucić pieczarki chwilkę podsmażyć i dodać do nich por z cebulą dalej smażyć. Wyjąć na talerz. Następnie paprykę przesmażyc około 3 minut. Wszystkie warzywa  posolić i popieprzyć


Na tą samą patelnię wlać odrobinę oliwy i wrzucić mięsko pokrojone w drobną kostkę...



Podsmażyć na złoty kolor następnie dodać wino, sól, pieprz  i dusić na wolnym ogniu do całkowitego odparowania wina...



Gdy wino odparuje dodać chorizo, 1 łyżkę papryki słodkiej  i czosnek przeciśnięty  przez praskę.Smażyć chwilę. Jeśli mięso jest twarde dodać trochę bulionu i dusić do miękkości.



Ryż wyjąć z torebek wrzucić do dużego garnka dodać  mięsko, paprykę, pieczarki z cebulą i porem.
Dolewać po łyżce wazowej bulionu (jak w risotto) i mieszać aby się nie przypaliło dusić około 10 min, doprawić papryką słodką, tabasco, solą i pieprzem, sokiem z limonki, następnie dodać  przesmażoną cukinię, dusić nadal podlewając, około 10 min. Dodać posiekaną natkę pietruszki. Zostawić pod przykryciem około 15 min aby smaki się przegryzły.



Gotowe...

Pyszna ,zdrowa paella, z małą zawartością tłuszczu. Smacznego!

1 komentarz:

  1. Chyba eksplozja smaków bo jest ich całkiem sporo :) brzmi i wygląda bardzo zachęcająco :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...