poniedziałek, 15 kwietnia 2013

Fit frittata

Składniki na dwie duże porcje:
  • 4 jaja
  • pół kulki mozzarelli o obniżonej zawartości tłuszczu (około 60 g.)
  • 2 plasterki szynki z indyka lub kurcząt
  • średnia cukinia
  • średnia cebula
  • pół papryki (kolor dowolny)
  • sól, pieprz i tymianek do smaku.
Wszystkie składniki pokroić w paski lub większą kostkę. Mozzarellę zetrzeć na tarce o dużych oczkach lub drobno pokroić. Na odrobienie oliwy zeszklić cebulę, dodać wędlinę, następnie paprykę i cukinie. Doprawić do smaku. Jaja wybić do miski, dodać ser, dokładnie wymieszać.

W naczyniu żaroodpornym wyłożyć lekko podduszone warzywa, nadal al dente. Polać masą jajeczną. Zapiekać bez przykrycia około 15 minut w temperaturze 200 st.

Frittatę można jeść także na zimno.
Podobnie jak sałatkę z kaszy gryczanej, frittatę robię z tego, co akurat mam w lodówce. Można włożyć też/lub pomidora, pieczarki, brokuły, kalarepkę. Masa jajeczna jest stałym, niezmiennym składnikiem. Można ją wzbogacić też innymi przyprawami. Smacznego!




Siostra Druga

1 komentarz:

  1. Oj chyba znalazłam skarbnicę pomysłów! Dziękuje za odwiedziny! :) Będę zaglądać, podglądać! :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...